Drgania przy prędkości powyżej 100km/h
Widzisz wersję archiwalną wątku "Drgania przy prędkości powyżej 100km/h" z forum forum.mitsumaniaki.pl/

Strona 1 z 11

skull
Witam.
Przeszukałem forum jest troszkę tematów o drganiach karoserii itp ale...Mój problem drgań był już jak kupiłem auto.Zrobiłem juz pierwsze kroki czyli zmieniłem opny na nowe,wyważenie efekt ten sam bez zmian.Drgania są odczuwalne tylko na karoserii i w środku na siedzeniach.Najbardziej nasilają się od 100km/h do 120km/h,na kierownicy nic nie czuc.Po dłuższcym czasie obserwowania zjawiska dostrzegłem że wpływ ma na to dodawanie gazu.Gdy auto jest już rozpedzone np. 110km/h zdejmuję delikatnie nogę z gazu tak zeby tylko utrzymywać predkośc i drgania ustępują Przy zdejmowaniu kół zauwżyłem że tarcze hamulcowe z przodu nie są dodatkowo przykręcone srubami,tylko dociska je felga(ale to chyba nie ma wpływu)..Proszę o garśc porad
DarekCz
trudno tak powiedzieć co to może być ale sprawdź jeszcze półosie czy nie ma czasem na nich luzów, a być może któraś jest krzywa i przy pewnej prędkości dostaje rezonansów co się przenosi na karoserie. Musisz po prostu po kolei sprawdzać co może być przyczyna. Felgi chyba nie mają bicia Łożyska w kołach też trzeba obejrzeć, przyczyn tego zjawiska może być wiele
szamcio11
nie chce Cie zniechęcać, ale ja musiałem się do tego przyzwyczaić - jeżdzę z prędkościami do 100, albo powyżej 110. Najlepsza prędkość - najciszej, to albo 85, albo 120. Też szukałem przyczyn - opony, półośki, itp, i wszystko jest ok. Widocznie space wagon ma takie nadwozie, taką budowę, że przy tej prędkości wpada w drgania. Mi się z tym nie udało nic zrobić
DarekCz
szamcio ale mój nie ma żadnych drgawek, miał kiedyś ale tylko przy hamowaniu i wymieniłem tarcze pierw przednie nie pomogło to wymieniłem tylne i pomogło teraz nie mam żadnych drgań przy różnych prędkościach.
szamcio11
szczęściarz!!!
mój ma, i to przy różnych oponach, sprawnym układzie hamulcowym, napędowym
probiz
Mój MSW nie ma żadnych drgawek ale za to Colt i owszem. Koło 100km/h zaczyna mi skakać lekko kierownica. Przy 115km/h przestaje i już jest ok. Pewnie dostał kiedyś z boku i coś z półośką jest ale to jest za stare auto, żeby takie rzeczy przeżywać.
Mazik
a gdyby tak wywazyc kola na samochodzie i sprawdzic zbieznosc
rafq
A może poduszka pod silnik ? I drgania występują tylko przy określonych obrotach i określonym obciążeniu..... Jak będziesz jechał to rozpędź się do prędkości nieco większej od tych drgań, wrzuć luz, zaczekaj aż auto zwolni do tych konkretnych prędkości* i wtedy się okaże czy to nie poduszka, a przy okazji możesz lepiej posłuchać reszty samochodu, tylko broń Boże nie gaś silnika w czasie jazdy - wtedy byłoby baaardzo dokładnie słychać poszczególne komponenty **.

*odpowiedzialności nie biorę
** jak wyżej
docencik87
Ja u siebie też miałem drgania przy prędkości 80-100. Pomogła wymiana amortyzatorów.
Jurek
Ja też proponuję najpierw doważyć koła na samochodzie. Kiedyś można było to zrobić na niektórych stacjach Shell. Potem sprawdzić poduszki silnika i skrzyni.
Adaho_krak
U mnie w MSR była podobna sytuacja przy ~120km/h były bicia na kierownicy i karoserii, okazało się że drążek kierowniczy lewy wybity i końcówka drążka kierowniczego prawa (gałka) również padaka. Po wymianie w/w elementów bicia ustały na zawsze Zdiagnozował mi to koleś, jak pojechałem sprawdzić zbieżność. Wcześniej też wyważyłem koła, zmieniłem opony i wibrowało dalej, a ja dostawałem białej gorączki.
skull
Jeszcze dokładnie nie sprawdzałem nie moge wcisnąć się na kanał:)Po wstepnych rozmowach z róznymi mechanikami stawiają na poduchy silnika lub skrzyni.Wcześniej robiłem takie próby jak opisuje kolega rafq.Rozpędzałem auto do np: 130km/h wrzucałem luz auto toczyło się aż zwolniło do 90km/h i drgań nie było Czyli poduchy Prawda czy fałsz
Adaho_krak
Proponuje podjedź na jakąkolwiek diagnostyke z szarpakami. Za 20-30 zł bedziesz miał zawężone koło, co jest przyczyną wibracji. A tak to strzelanie drogo i często niepotrzebnie kosztuje.
skull
Własnie wróciłem od znajomego który prowadzi ustawianie geometrii kół,sprawdzał tylnią oś i ma lekką rozbieżnośc,według książki Space Wagon 98-02r powinien mieć coś tam 30 stopni(nie znam się dokładnie;)W moim jest na zero ustawione chciałem wyregulowac ale śruby są tak zapieczone że nie można było odkręcić.Sprawdzał też montażówką i pokazał mi że tuleje gumowo stalowe chyba belki tylniej już nie mają jak on to określił swojej sprężystości i jest lekki luz,mozna podejżewać że to też może przenosić drgania.Gdzie dostać takie tuleje bo w sklepie z częściami jeżeli chodzi o tylnią oś katalogi nie pokazują żadnych zamienników :?Ogólnie podwozie jest skorodowane troszku,muszę zrobić konserwację przed zimą
Dzwoniłem też do ASO zapytać czy można zdiagnozować usterkę,Pan był na tyle miły że zapytał o objawy i doradził mi sprawdzić w dobrym serwisie opon felgi,bo przy takich objawach jak opisałem stawiałby na koła.Zapytałem o poduszki.ale takie objawy wytłuymaczył że odczuwalne są na jałowym biegu.
rafq
Jak tam autko ? Wiadomo już coś ?
skull
Jeszcze nie uporałem się z problemem.Zauważyłem jedynie że drgania są także odczuwalne przy mniejszych prędkościach jadąc po łuku.Dałem sobie ogólnie na luz bo już mam kielbie we łbie Wychodzi że trzeba wymienić pół samochodu zeby znaleśc usterkę
rafq
A zrobiłeś tak jak pisał Adaho ? Taka usługa dużo nie kosztuje a może uratować wiele.
skull
Siemka
Dzisiaj jestem świeżo po ściezce diagnostycznej w serwisie Mitsubishi Elbląg.Nie znaleziono zadnych luzów,amorki OK,zbiezności geometria OK.Podejżenie padło na półoś a dokładnie na element wyważający.Teraz poszukuję właśnie półosi używanej.Tak na marginesie fajny serwis w Elblągu Polecam
P.S
Zaczynam zastanawiać sie czy powodem drgań w moim MSW nie jest przegub zew.Mechanik u którego zawsze robiłem wszystkie auta twierdzi że jak sprawdzał u mnie zawieszenie zastanawiał go dziwny luz w przegubie od strony kierowcy.Zaczyna wszystko składac się w całość bo słyszę przy ruszaniu terkotanie,ale tylko na prostych kołach,ogólnie całe te zjawisko drgań jest tylko odczuwalne przy dodawaniu gazu,jezeli delikatnie przyspieszam i jest mniejsze obciazenie napędu drgania są delikatne.

Strona 1 z 11